De website bestaat ondertussen al een half jaar. “Tempus fugit”, de tijd vliegt. Cliché natuurlijk, maar het is echt wel zo. Goed moment om even achterom te kijken en toch wel wat indrukken neer te pennen.

Eerst even over de spreekwoordelijke olifant in de kamer, Covid-19. Daar kan je niet om heen. De beslissing om de zaak op te starten was genomen net voor de Corona pandemie. Alles was administratief in gang gezet en dan eind maart 2020 beslist, met de (eerder beperkte) informatie die toen beschikbaar was, om dan toch maar door te gaan. Ik kan natuurlijk moeilijk vergelijken, vermits ik geen data heb van een periode voor Corona, maar het lijkt mij ontegensprekelijk zo, dat de pandemie zeker wel een impact zal gehad hebben op het koopgedrag van velen onder ons. Inclusief mezelf.

Los van dat (Covid-19 dus), was het voorbije half jaar vanuit het perspectief van het bedrijf best wel boeiend te noemen. Je merkt wat werkt, en ook wat niet, en daar ga je dan natuurlijk mee aan de slag om de nodige aanpassingen te maken.

Hetgeen eigenlijk alles overkoepelt is dat ik nog altijd heel veel voldoening heb om artikelen uit leder te maken. Er is natuurlijk de activiteit van het maken zelf, maar daarvoor is er ook een soort design-fase. Je hebt een idee dat dan concreet moet uitgewerkt worden. Daar wordt dan een sjabloon van gemaakt dat kan dienen om het product in leder te maken. Het prototype wordt dan gewoonlijk nog wat aangepast vooraleer het finale product (sjabloon en het artikel zelf) het daglicht ziet.

Op basis van hetgeen je ziet vanuit de markt (waar klanten interesse in hebben, de vragen die gesteld worden, de suggesties die gemaakt worden …), wordt dan toch ook het assortiment wat aangepast. Alles valt wat meer op zijn plaats denk ik. Zo is er toch een duidelijke focus geweest naar uitbreiding van het assortiment tassen. Schoudertassen, maar er is ook een boekentas / laptoptas bij gekomen. En dat zal uiteraard nog wel verder evolueren.

Eén van de zaken die voor volgend kwartaal op het programma staat is meer focus naar ondernemingen toe. Er komen dus ook B2B (Business to Business) artikels bij.

Langs deze weg wil ik ook nog iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om de website te bezoeken, iedereen die daadwerkelijk een product aangeschaft heeft, en iedereen die constructieve feedback gegeven heeft om dit project beter te maken. Dank u !

Paul