De Blogs moeten toch niet altijd over leder gaan, niet ?

De website staat er. Net zoals bij een fysieke winkel is het nu belangrijk dat er wat “passage” is. Dat er wat mensen langs je winkel lopen, en misschien al eens binnen wandelen om rond te kijken. Eigenlijk gaat het hier ook concreet om de “Plaats” uit marketinggoeroe Philip Kotler’s 4 p’s : Prijs, Plaats, Promotie en Product. Maar je hebt nu eenmaal geen fysieke winkel in één of andere drukke winkelstraat.

Juist, dan moet je gewoon zorgen dat je bovenaan de lijst staat wanneer iemand via Google of Bing zoekt naar je producten. Alleen wil iedereen dat natuurlijk. En zo beland je dan plots in een (voor mij dan toch) totaal nieuwe omgeving. Dan worden dingen zoals Focus Keyphrase, Snippet, SEO-titel, Slug en Meta-omschrijving plots belangrijk.

Blijkbaar evolueren die SEO (Search Engine Optimization) technieken ook zeer snel. Wat vroeger belangrijk was, en “vroeger” gaat dan over enkele maanden of hoogstens een jaar terug, is dat nu niet meer zo. Zo leer je dan dat “content” meer en meer evolueert naar “context”. Want die zoekmachines kijken niet alleen meer naar hoeveel en welke woorden nu allemaal op je website staan, maar ze leren ook te evalueren wat er nu precies eigenlijk in staat. Hoeveel inhoudelijke waarde geef jij aan je bezoeker …

Boeiend allemaal.

Paul